19 сентября 2010 г.

Вашу почту взломали, аккаунты от игр украли. К чему надо быть готовым?

любой пароль можно взломать (узнать непрограммным способом), любую защиту можно обойти (на DRM тратятся тысячи долларов, а кряки все равно есть практически для любой игры). руководствуясь этим правилом я для всего ставил самый ненадежный пароль, какой только можно было придумать. несколько лет все было в порядке, пока одному добру молдцу не преспичило "ломануть" мои акки. сказано-сделано, через два дня практически все мои почтовые сервисы и абсолютно все аккаунты от игр были заграбастаны. что сказать, дерьмо случается. идем все восстанавливать. пускай нас постиг самый скверный случай и восстановление через связанную почту, через контрольный вопрос невозможны.

восстановить почту будет довольно несложно. разные сервисы просят приблизительно одинаковую инфу (какой пасс был ранее, какие письма вам недавно приходили и тд).
1) самые простые в восстановлении будут сервисы mail.ru и gmail.com (первый просто ненадежен и на него вообще есть скрипт, позволяющий завладеть ящиком любому; второй действительно хорош сам по себе и своей тех. поддержкой)
2) чуть сложнее восстановить yandex.ru (чуть больше времени и вопросов)
3) более всего предется напрягаться с hotmail.com (мало того что саму форму непосредственного обращения в суппорт найти крайне сложно, так еще и их ответ нужно ждать около суток)

далее на рассмотрении игровые сервисы. тут разбирательство может занять как 3 часа, так и +бесконечность.
1) самый дельный совет всей статьи - при необходимости поговорить с EA Games обращайтесь только в EA Russia (мой теска Вячеслав спросил необходимые доказательства и сделал свою работу за 3 часа; в англоязычном суппорте меня колбасили 2 недели говоря, что почту поменять невозможно, спрашивая одно и тоже по три раза, каждый раз со мной говорил новый представитель - короче цирк, да и только)
2) в случае со Steam необходимо хоть одно существенное доказательство (ключ от одной игры) и результат не заставит себя ждать более суток
3) с Games For Windows - LIVE ситуация аналогична hotmail.com, ибо логин у них общий (то есть около суток; при том не стоит волноваться, если через тот же Steam злоумышленник узнал код для активации игры - я как-то пробовал активировать одним ключем на двух акках, так с первым/основным все в порядке, а у второго через некоторое время эту игру отняли вместе с достижениями)
4) и последний самый плохой сервис как и поддержку предоставляют UBI Soft, мало того что все повально жалуются на их онлайн защиту от пиратов, которая портит жизнь не пиратам (ибо защиту взломали уже на следующий день), я легальным пользователям, которых то и дело дисконнектит. так еще и с поддержкой вам предется ругаться как минимум 2 месяца, ибо ответа и решения моей ситуации от UBI я до сих пор не добился. работает там, кажется, только дурочка по имени Мэнди. говоришь ей "у меня проблемы с А", она в ответ "у вас с Б все в порядке", говоришь "у меня случилось то-то", она "такого быть не может" - даешь ей доказательства, а она молчит пару недель и потом выдает "предоставьте нам еще вот эти доказательства и мы будем ДАЛЬШЕ расследовать ваш случай". потом опять перерыв на 1 месяц, а далее обычно терпение лопается и ты произносишь "да пошли вы все! теперь буду пиратки покупать". и тут ее опять пробивает на очередную глупость типа "а не попробовать ли вам этот бред, который абсолютно не имеет отношения к вашей ситуации".

делаем вывод: если есть русскоязычная поддержка, то в первую очередь надо обращаться именно к ней; практически любой аккаунт можно восстановить; если у вас украли учетку UBI, то я вам сочувствую...

3 комментария:

  1. Me 09/30/2010 20:04
    damn, of cource yes! I WANT MY ACCOUNT BACK!!!

    Mandy 09/30/2010 11:39
    Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Splinter Cell: Conviction.
    In order to respond to this email, please update this incident by clicking on the "Update Question" Button at the bottom of this page (Please do not create a new incident).
    Could you please confirm to us what you would like.
    Would you like your account back?
    If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

    Me 09/08/2010 16:04
    ***.PNG - proof of purchase (if you want proof of game, not DLC, purchase, when you will see only cash voucher from some russian shop - i mean it will not satisfy you)
    ***.png - digital image of the key
    "investigate this for you further" - ha-ha-haaa 1month+further is really funny!

    Mandy 09/08/2010 12:35
    Could you please send us a digital image of the key along with the proof of purchase, so that we can investigate this for you further.

    Me 08/30/2010 13:10
    This is it!
    from this moment me and all my friends will not use license soft from your company.

    Me 08/18/2010 02:35
    ok, let's try again.
    0) i had legal UBI accout (name=***, email=***, birth=***, country=***)
    1) the thief get access to ***@mail.ru and requested "password recovery" (now he know email and pass - this enough for sign in my account)
    2) now he go to "Edit UBI Accoun" and changed email (see stage two if you think that it is impossible)
    3) so, the thief know email and pass, that can be changed by him (i dont know thief's new password and dont have access to his own email)
    4) if i will try to recover my pass through "Forgotten Password" option, your system give me negative answer because my account has other email
    what's stopping you to confirm my ownership (CD-key and so on) and give me back MY OWN account through changing email and password (you can reset only pass because i can login with help of nick name that can not be changed)???
    additional info:
    you can check your logs, 14.08.2010 in 19:10 i do same operation and "stole" account from ***@hotmail.com (new email is ***)
    i wish to get full answer on question "why you can not reset password and return account to its rightful owners?" or i wish to block my account (if not for me when not for anyone).

    Me 08/14/2010 15:24
    i want to know:
    1) can you reset password and send info about it on MY real email (because thief cange email in my UBI profile and i cant simply recover pass through submitting email)?
    2) when i sign in with my account and cange email and pass on my own

    Me 08/12/2010 12:58
    what are you talking about!?
    i said that thief get access to my email *** when he recover password and get access to my UBI accout, when he change email in this account and now he has full control on MY account!
    accoun was changed between 2.08.2010 and 4.08.2010.
    i can give you ANY proof of my ownership, just give me back MY OWN ACCOUNT!!!

    Mandy 08/12/2010 12:42
    First of all we do apologise for the late response on this issue.
    There is no way anyone can steal or change anything in your account only you can do this as you hold the password and username.

    Me 08/09/2010 12:25
    i wait enough time but you dont answer me.
    that is why i want to give you more info about Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction.
    nick = ***
    gamecode = ***-****-****-****-****
    mail = ***
    and proof of my ownership Splinter Cell Conviction - Deniable Ops: Insurgency in attaches

    Me 08/06/2010 22:15
    answer me please.
    if my proofs not enough, when i can scan my Splinter Cell Conviction retail DVD with CD-key or some thing else.
    just give me my own account back.

    Me 08/05/2010 16:31
    hello.
    my account was stolen through e-mail break.
    accoun was with ***@mail.ru and Conviction+DLC on it.
    supposedly thief change my e-mail on ***@yandex.ru
    thx for help.

    ОтветитьУдалить
  2. вторая попытка вернуть аккаунт. на этот раз человек попался адекватный, однако результат все тот же. короче, если и стоит подбирать пароли к каким-либо игровым аккам, то это точно ЮБИ. один раз подобрал, поменял/украл и дальше можешь не волноваться...

    Dominik Z. 02/04/2011 19:13
    Unfortunately there is nothing we can do with regards to this problem. You will need to pursue this issue with your email provider. I am sorry for any inconvenience caused.

    Me 02/04/2011 18:14
    full listing of my communication with email support you can find in "***.jpg" and "***.jpg" attachments.
    in two words they said "we do not provide such information, contact the police".
    ===
    Otherwise we will not be able to check any details for your account
    ===
    you kidding me, right? i can give you ANY info about when it was stolen, what email adress it has primarily, name of UBI account, country, date of birth. im already give you enough info for give me my OWN account back.
    you are not the fitst support with whom i communicate (Steam, EA and others), but you are the first who asking about slip, email support and many other things. i think that you dont want to recover my ownership and doing all possible things to make me annoying...

    Dominik Z. 02/03/2011 17:08
    You have mentioned, that someone stole your email account. In that case we would need the confirmation from your email provider support that your account has been stolen. Otherwise we will not be able to check any details for your account. I am sorry for any inconvenience caused.

    Me 02/03/2011 12:05
    1) the thief get access to my e-mail and requested "password recovery" (now he know email and pass - this enough for sign in into my account)
    2) he go to "Edit UBI Accoun" and changed email
    3) so, the thief know email and pass, that can be changed by him (i dont know thief's new password and dont have access to his own email)
    4) if i will try to recover my pass through "Forgotten Password" option, your system give me negative answer because my account has other email

    Dominik Z. 02/03/2011 11:44
    Could you tell me how your account has been hacked?

    Me 02/02/2011 05:36
    so, what you want placed in new attachment (***.jpg).
    let me translate what contain this document:
    1) ИП фамилия Ю.В. = name of the shop (sole trader)
    2) ОГРН = main governmental registration number
    3) 304**********091 = main governmental registration number
    4) ИТОГ 600 and signature = mistake of cash-register (it is not mine signature, but seller); 600 = cost in rouble
    5) 11:58 30.04.10 = time and date of buy; see on http://www.ag.ru/games/tom_clancys_splinter_cell_conviction - вышла 30 апреля 2010 г. (game from GFI/Russobit-M company)
    6) КАССИР1 1**5 = cashier's number
    7) ОРИОН №00***82 = model of cash-register and its number
    8) ИНН 583******29 = taxpayer ID
    9) СПАСИБО! = thank you!
    ...

    ОтветитьУдалить
  3. ...
    Dominik Z. 02/01/2011 12:13
    The proof I need is the slip you have received when you have bought your retail version of the game. It is not visible on any picture you have attached.

    Me 01/31/2011 14:48
    explain me please, what do you exactly mean when ask me for "the original proof of purchase for the game"?
    words "original" and "for the game" points on DLC purchase - am i right?
    in this case i give you all what i have: account on gamesplanet.com & confirmation e-mail (with link & CD-key), that i got after purchase.
    if that phrase about the game, then i don't understand what you want: i have only retail DVD (non-Steam version, that is why i can't give you confirmation e-mail with purchase) with sales slip (on russian language from some little shop)...

    Dominik Z. 01/31/2011 13:16
    Is it possible for you to send me the original proof of purchase for the game?

    Me 01/28/2011 19:22
    1.) ***.jpg (the biggest scan attach)
    2.) ***.jpg, ***.jpg, ***.jpg (screenshots attach)
    ==I can change your email address to another one==
    it will be nice
    ==Mandy, stay away==
    thx for the lord, that woman with "Mandy" name from Ubisoft Technical Support dont seen my questoion! she is REALLY incompetent person.
    in past i try to ask some question and she respond to me => i was REALLY disappointed and infuriated...

    Dominik Z. 01/28/2011 13:38
    Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Any.
    In order to respond to this email, please update this incident by clicking on the "Update Question" Button at the bottom of this page (Please do not create a new incident).
    Could you please send me a digital photo of:
    1.) Game manual with the installation code visible.
    2.) Proof of purchase.
    When we receive these photos we will be able to help you further.
    I can change your email address to another one, as long as your desired address has not been used to create another Uplay account before.
    Could you also please explain me why did you put the note [Mandy, stay away] in your subject line?

    Me 01/27/2011 22:33
    hello!
    my UBI account was been stolen. i can not restore password because the theft get access in my e-mail, which attached to this account. but i can confirm my ownership by any way (give you CD-key scan, info about country, birth day and so on).
    can you give me (ex-)my account back?

    ОтветитьУдалить